Tisdag

Idag hade jag varldens varsta samsta jakla skitlektion nagonsin. Bear hunt med grade 1 funkar jattebra i vissa klasser, men tydligen inte alla...
Efter vi haft vara lektioner pa en annan skola sa var det dags att aka hem. Men just det, mid-autumn. Trafik? JA! Det skulle egentligen tagit ca 20 min att komma hem, idag tog det 1,5 h... Vi satt hela bilfarden och diskuterade dodlighet och farliga djur.
Ni kanske har hort denna historien, men iaf: Det var en kvinna (har for mig det iaf) som hade en orm los hemma. Det gick nagra dagar utan att ormen at nagot och till slut ringde agaren till vetrinaren. Vetrinaren undersokte ormen men konstaterade att det inte var nagot fel pa den. En morgon vaknar agaren och ser ormen ligga raklang bredvid henne i sangen. Hon ringer vetrinaren igen som sager till henne att sa fort hon kan lamna lagenheten och stanga dorren. Ormen hade tydligen forsokt svalta sig sjalv, och anledningen till att den lag raklang i sangen var for att se om den skulle kunna ata upp henne. Detta trodde jag var en myt, tills Mario berattar att han last om detta i en tiding.. Det ar alltsa sant. Creepy..
Michael berattade aven om en kvinna som badade i havet i Sydafrika. Det var manga vittnen som sag en jattehaj komma upp som fran ingenstans och sluka henne hel. Den bet inte henne, den svalde henne. Tva sekunder senare var allt over och hajen var borta..
Jag gillar Sverige, valdigt mycket...

Kvallen har bestatt av kortspelande och skypande med mamma.
Vi har aven forsokt bestamma vad vi ska gora efter vart kontrakt har tar slut. Jag har bara tio dagar pa mig. Just nu ser det ut som Xi'an -> Shanghai-> Beijing eller Shanghai->Harbin->Beijing.
Harbin har tydligen en grymt cool ice festival..
Far se om henke kommer hit med, och vad han vill gora :))

Nu ska jag sova och imorgon ska jag sova laaange. Imorgon ska vi aka och kolla pa en 24minuters lang fyrverkeriforestallning (sager man sa?). Det ar mid-autumn har och det firas ganska stort. Dock sa skjuter de fyrverkerier varenda dag har, tror det finns en stor fabrik har i Changsha. Sen ska vi ga ut senare pa kvallen. Vi har blivit bjudna pa ett pyjamasparty pa puben vi var pa sist.. Tror vi skippar det... haha
Det kommer bli ett rent h*lvete att fa tag pa en taxi imorgon eftersom det har nagot med mid-autumn day eller ngt sant som gor att inga bilar far kora eller vad det nu var.. Lyssnade ganska halvhjartat..

Anyway - good night!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0