Biiiig

Efter nagot som varit en grymt jobbig vecka pa fler an ett plan sa forvantade jag mig inget annat an ytterligare en skitdag.
Det ar da jag kliver in i klass 6, grade 1.  55 par sma ogon som forvantantsfullt tittar pa mig i hopp om en topplektion. Tyvarr, tankte jag. Bear hunt har visat sig vara valdigt svart for 6aringar men jag har inte funnit orken att gora en ny lesson plan.
Jag stallde mig framfor klassen och tankte att det skulle bli 40 skit-minuter.
Jag drillar ordet Big samtidigt som jag visar med mina armar att jag menar att nagot ar stort. Istallet for att bara repetera Big som de andra 54 eleverna sa staller sig en av de sma killarna langst fram upp.
Han bojer knana, gungar lite upp och ner, stracker ut armarna och latsas vara lite arg. Han ser ut som en hiphopare dar han star gungandes med armarna utstrackta. Da oppnar han munnen och sager "Biiiiiiiig" och later som en rysk maffiaboss med sin brytning. Tva andra smakillar anslot sig snabbt och tre sma killar, som ungefar nar till min armbage, star alltsa langst fram i klassrummet och forsoker se ut som farliga, hiphopare/ryska maffiabosser. Varje gang ordet Big kom upp sa stallde sig de har tre killarna sig upp och gjorde samma visa igen, aven om de inte skulle repetera ordet. Jag fick kampa nagot extremt for att halla inne skrattet men sa fort jag klev ut ur klassrummet sa kunde jag inte halla mig langre.
Tank att kunna radda nagons dag utan att ens veta om det.

Jag har sagt det innan och jag sager det igen, grade 1 - vilka stjarnor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0