Vi overlevde

Vi overlevde natten! Inga objudna gaster kom in i lagenheten. Jag ska vara arlig och saga att jag var sjukt radd nar jag gick pa toa mitt i natten (toan med det tidigare oppna fonstret...).

For ovrigt sa kommer jag nog komma hem i januari istallet for juni. De flesta valde 6manadersprogrammet fran borjan men for att vara pa den sakra sidan sa valde jag ett ar. Kanner dock att ett ar har kanske inte riktigt ar min grej.. Sa bara 4 manader tills jag kommer hem :))

I helgen var vi som sagt och shoppade. Det ar verkligen en kraftanstragning att shoppa har, att ga pa stan, att ens vistas ute bland folk. Tank er att ga in i en affar och 95% av alla i affaren stirrar, viskar, pekar. Nu menar jag inte att de bara stirrar nar man gar in utan de stirrar konstant hela tiden. Vissa forsoker folja efter en diskret och tror inte att man marker nagot. Vissa ar inte blyga alls utan fortsatter stirra, peka och viska fast man kollar ratt pa dom.
Jag madde inte sa bra i helgen, hade huvudvark och var trott. Jag holl pa att klappa ihop sakert 5 ggr. Kande bara for att grata, sa trott pa att alla stirrar. Kommer garanterat borja grata i en affar innan jag aker harifran.
Forutom de andra fem som ar har i Changsha har jag kanske sett 3 eller 4 andra vasterlanningar.. I Beijing var det inte sahar illa, forutom pa turistgrejjerna. Da kom de fram och tog kort pa en och helt plotsligt hade man 10 systemkameror runt sig.. Det var anda mer okej an det har. Det har ar konstant - hela tiden.
Ex, vi at pa mcd i helgen. Jag sag tre tjejer som tog kort pa oss med sina mobiler. Vi ater liksom. Eller tog de bara kort for att vi ar dubbelt sa stora som alla har? Ar det darfor alla stirrar i kladbutiker? "Tjockisarna provar klader", "tjockisarna ater", "oj titta, tjockisarna kan faktiskt ga". Eller har de bara aldrig sett vasterlanningar innan?
Jag ska kopa en vit t-shirt och skriva: I'm an alien. My planet is called Europe.
eller kanske klassikern: Take a picture, it will last longer.

Idag har jag en dalig dag vilket kanske framgar. Daliga dagar hemma ar illa, men testa att ha en pa andra sidan jorden.




Kommentarer
Postat av: Anonym

usch=/

fan gå fram och sno kameran.. de lär ju knappast hinna ifatt dig på de där spinkiga benen. De lär ju gå av bara de böjer sig...

eller börja skrika på dom på svenska så borde dom springa åt andra hållet!

2010-09-14 @ 09:07:19
URL: http://idaanilsson.blogspot.com
Postat av: Sara

haha alla har kan ju karate och skit.. livsfarligt att komma pa felsidan med nagon.. :P



borjar jag skrika pa svenska kommer de verkligen tro att jag ar fran rymden och de kommer defenitivt inte sluta stirra. Jag ska ta en papperspase och satta over huvudet nasta gang jag gar pa stan. Det ar ju inte som att de kan stirra mer iallafall..

2010-09-14 @ 11:00:27
URL: http://saashas.blogg.se/
Postat av: Anonym

egentligen skulle jag ju skicka ner en sån påse från jysk till dig då.. Den räckte från huvudet och ner till knäna på mig när jag testade så en sån vore nog att satsa på;)

2010-09-15 @ 07:49:57
URL: http://idaanilsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0