China

La in de sista korten från Kina på datorn idag och här är några:


Sista frukosten alla tillsammans. Charlotte och jag köpte frukost till Silke =))


De spelade massa 70tals-depplåtar. "Don't leave me blablabla"


Dagen efter det var det dags för mig och Charlie att åka hem. Vi åkte tillsammans till flygplatsen och delade på taxin (det var rätt långt till flygplatsen). Tyvärr behövde hon checka in och gå genom säkerhetskontrollen redan vid åtta på morgonen och mitt flyg var inte förrän 15.35. Vi skulle äta frukost ihop men hann inte. Så där satt man på Starbucks, själv. Efter druckit halva juicen insåg jag att jag inte fick dricka mer då det är omöjligt att ta med allt bagage in på en toalett (och jag kunde ju inte checka in förrns 4 timmar senare).

 
(vad jag än gör så vägrar bilden att vända på sig)
Köpte även såklart lite i Taxfreen. Till mig köpte jag något jag kände igen, Absoult vodka (med kinesiskt samarbete). Henke och pappa fick kinesiskt svar på vodka.
Jag frågade i affärerna om de hade någon stark sprit och fick svaret att de inte hade det, eftersom affären ligger på en flygplats och de får inte sälja högprocentig sprit där. Jag frågade vad deras starkaste var och det var 42%.
Men... Synd att dom inte hade stark sprit!
 
Idag i Kalmar köpte jag en ram och fyllde med lite Kinabilder :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0