Luoyang

Antligen framme i Luoyang. Kom vid sex i morse.
Tagresan var ju intressant. Pa min lilla sang lag min backpack-ryggsack, mitt gitarrfodral och mitt handbagage. Vart lag jag da? Jo pa en stol. En san dar skon stol med. En san som falls ut fran vaggen och ar stenhard. Efter 7 h tryckte jag ner mig i min sang. Vet faktiskt inte hur jag kom upp pa den ens. Efter att ha legat dar ett tag med avdomnade ben och armar (de var tvugna att peka rakt upp i luften, fanns ju ingen plats..) sa gav jag upp och satt upp de sista timmarna. 13 h hemsk tagresa senare anlander vi pa tagstationen. Tio taximan forsoker slita oss in i deras taxis genom att forsoka ta vara vaskor. Sen vagrade de ta mer an tva av oss. "NO WE'RE NOT SPLITTING UP!". Vi tryckte oss in i en taxibil med en ostangd bagagelucka och andningsbesvar fran var sida.
Nar vi val blev avdumpade sa var vart hostel last. Och i en lite obehaglig area, morkt dessutom. Vi ringde in och personen som svarade kunde inte engelska men han forstod att vi ville in.

Nar vi val kom in i rummet blev det lite av en chock. Toan ar ansluten till det forsta rummet, med en glasvagg. Toa+glasvagg? Okej... Vi sag att det fanns ett draperi som man kunde dra for, fast inte inifran toan utan fran sovrummet. Hade det varit killar i 20arsaldern sa hade val draperiet rykt och kameran klickat, haha.
Nar vi gick in i badrummet sag vi ocksa att det inte fanns nagon dorr. Tur att vi bara ar har i tva dagar..
Rummet var dessutom skitkallt. Vi sov nagra timmar efter vi kommit hit och vaknade upp som isbitar trots alla klader vi hade pa oss.

Nu har vi nyss atit frukost bestaende av grot, frukt, toast och juice. Sweet!
Om ett tag ska vi val dra oss ut en svang och kolla in omradet. Det ligger en kyrka precis bredvid vart hostel. Det ar nog den tredje kyrkan jag sett i Kina..

Bilder kommer nar jag orkat ta nagra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0