Xi'an

31/12:
Sa i fredags akte alltsa jag, Silke och Charlotte till Xi'an. Vi tog flyget och landade runt 20-tiden.
Vi hade bokat flygupphamtning eller vad det heter. Vart hostel skickade en chaffis for att hamta oss och kora oss till vart hostel.
Val framme och inpackade i vart lilla rum sa gick vi till cafeet. Vi motte vart hostels hund, en golden retriever som vi trodde hette Sara. Dagen efter insag vi att hon hetta Terra, efter Terracotta warriors.. Fail..
Vi gick en svang i stan for att hitta en pub men valde att ga tillbaka till cafeet for det var sa sjukt kallt.
Efter nagra drinkar sa borjade klockan nara sig tolvslaget sa vi bestamde oss for att ga till vart hostels bar. Pa vagen dit kande jag och Charlotte nagot mot vara skor. Tittade runt och trodde det var Terra. Nar vi sag en massiv ratta springa langs vaggen sa skrek vi som, ja som tjejer.

Val nere i kallaren (baren) blev vi postivit overraskade. Det var skitstort, hur mycket folk som helst och killar som beat boxade och rappade. Vi raknade ner till tolvslaget pa kineiska. Ja, till och med vi var imponerade.
Inte lange efter det gick vi och la oss, vi skulle ju upp ganska tidigt dagen efter.
Ringde dock Anna innan jag gick och la mig och eftersom mikrofonen pa min mobil ar sonder satte jag i mitt kort i Charlottes telefon. Nar jag skulle byta tillbaka sen sa kunde jag inte hitta luckan som sitter pa baksidan av telefonen. Den har fortfarande inte kommit fram. Sa nu trillar batteriet ut hela tiden..

1/1:
Val uppslitna ur sangarna at vi frukost. Underbar frukost! Brod, smor och cornflakes!!!
Hade aven varldens basta halvkonversation med tva irlandare, en malaysie (?) och en amerikan. De lyssnade pa oss, kopierade vart samtalsamne, gjorde narr av oss och var allmant glada. Istallet for att bli irriterade (vi hade ju precis gatt upp) sa blev vi underhallna och jag skrattar sallan under frukost, sa detta var en bra start pa ett nytt ar.

Efter detta lyckades vi ta ratt buss, hoppa av pa ratt plats och efter lite om och men lyckades vi aven hitta bussarna till Terracotta warriors. Hur stolt ar man inte over det pa en skala!
Val dar sa var det kallt, kallt, kallt. Finns val inte sa mycket att saga. Det var coolt. Men kallt.

Val hemma sa kakade vi beef burgers pa vart hostel och satt resten av kvallen med killarna fran frukosten som akte hem senare samma natt.

2/1:
Dagen efter gick vi pa en liten shoppingrunda utan att nagon av oss kopte nagot. Vi satte oss pa starbucks och tog det lite lugnt. Efter det gick vi tillbaka till vart hostel och degade i cafeet resten av dagen (eftersom vi hade checkat ut fran vart rum). Vi at pizza och tittade pa film.
Vid 20 gick vart tag hem till Changsha och vi kom hem igar runt 17. Ratt segt.

Jag kommer inte ihag nagot mer nu, kanske blir fler Xi'an-uppdateringar. :)


Terra






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0