Framme

Tjatjaa. Eftersom han som ska visa mig runt och sant ar 45 minuter sen sa hinner jag satta mig har och skriva lite.

Igar var en laaaang dag. Den borjade med att vi akte hemifran lite over fem pa morgonen. Jag tog flyget till Stockholm. Jag satt langst bak och vi landade i grevens tid kan jag saga. Jag har aldrig matt sa daligt pa ett flyg nagonsin.
Val i Stockholm satt jag och sov lite innan det var dags att ga pa planet. Jag fick ga pa nastan sist eftersom min biljett inte hade en plats reserverad at mig sa jag fick i stort sett det som blev over. Fick en gangplats pa raden som var tredje langst bakifran. Satt bredvid ett par fran Linkoping. Tjejen var jattetrevlig.

Val framme i NY sa borjade saker bli trakiga. Det var en passkontroll som tog typ en timme. Eftersom jag satt sa langt bak pa planet sa kom jag av nastan sist vilket innebar att jag hade 300 personer fran mitt flyg framfor mig. I kon sag jag FilipochFredrik-Fredrik.
I passkontrollen stallde de massa fragor. Vart jag skulle, vad jag skulle gora dar, om det var min forsta gang dar, varfor jag inte gick i skolan, om jag reste ensam, varfor jag reste ensam, om mina foraldrar visste att jag reste osv.. 
Sen var det dags att hamta ut mitt bagage och checka in det igen. De pa Kalmar flygplats kanske inte ska saga att man inte behover gora nagot alls med sitt bagage om de inte ar sakra. Men jag checkade in det igen iallafall. Tog taget till en annan terminal, fixade ett boardingpass, gick igenom sakerhetskontroll och letade upp min gate. Allt detta tog lite mer an 2 timmar. Jag forstar att vissa missar sina anslutningsflyg i USA.

Val pa nasta plan satt jag vid fonstret bredvid ett amerikanskt par. De skulle till Costa Rica for nagon cyklingsgrej om jag forstod ratt. De var jattetrevliga och vackte mig nar maten kom, fikat kom, nar vi skulle fylla i blanketter och sant.

Efter den flygresen var jag antligen framme. Passkontroll igen och sen hamta ut bagaget. Det kom pa tva olika rullband sa det var lite svart. Speceillt eftersom man aker ensam. Sa stod man dar. Vantade, tittade, vantade, tittade. Till slut hade nastan alla fatt sina bagage. En tysk kille i min alder fick inte heller sin vaska. Sen var det tva till vars vaskor antagligen tagits av fel person. Men min vaska och den dar killens var inte med over huvudtaget. Vi fick fylla i lite papper och sant. Nar jag kom ut ur flygplatsen fanns det ingen dar att hamta upp mig. Jag fick lana en telefon och ringa mitt hostel. En liten man kom fram till mig och fragade om jag var Sara och sa att min skjuts skulle komma om en stund. Tva timmar efter planet landat sitter jag i en bil pa vag till mitt hostel.
Val framme pa hostlet sa skulle hela Afrika gora sin tvatt. Seriost. Det ar en jattegrupp med afrikaner har. Sakert 30 personer. Alla skulle lamna in sin tvatt till killen i receptionen sa det tog typ 40 minuter innan jag fick checka in. Sen fick jag min nyckel, smyga in i mitt rum eftersom alla lag och sov, for att sedan somna sjalv.

Idag kanner man sig sadar fresh. Har duschat och tvattat mig med handtval. Har pa mig samma klader som igar och hoppas verkligen min vaska kommer ikvall. Annars maste jag kopa lite klader idag. Tankte inte pa att ha ombyte i mitt handbagage..

Nu regnar det har. Det ar trots allt regnmanad. I morse at jag pannkakor fast de var ganska torra.
Jag vet inte om jag ska checka ut harifran idag eller om det ar imorgon. Vi far se.
Snart ska jag val iallafall fa lite info om allt och kolla runt lite i stan. Jag ar ratt trott trots att jag vaknade och gick upp av mig sjalv kl 8. Det var nagon lastbil som tutade sa det var lite svart att ligga kvar.

Det var stundens uppdatering.
Later


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0