Ord utan handling betyder ingenting

Igår fyllde jag 21 år. Gammalt? Lite kanske. Frågade Stella om jag var vuxen nu och jag såg på henne att hon ville säga ja.. Typiskt. Jaja, någon gång ska man väl växa upp.

Så igår spenderade jag tid att fixa värsta tårtan. Mamma, Ulrika, Axel, Stella och Hanna firade mig och verkade gilla tårtan :)
Jag fick grejer till resan, typ ryggsäck att ha som handbagage och lite sånt. Fick också goda parfymer, god choklad och fina ljuslyktor :) Massa fint helt enkelt!
Det är inget sammanträffande att jag åker några dagar efter min födelsedag. I år ville jag fira den hemma så såg till att jag inte åkte innan den.

Idag har jag försökt packa. Jaa.. Det är inte alltid så kul faktiskt.. Väskan känns full och jag har massa saker kvar som ska ner i den. Blev lite arg och deppig över det så jag gick in med allt i Henkes rum där det får ligga tills imorgon. Då jag måste ta tag i det på riktigt.  Jag ser inte fram emot det.

Ligger i min säng och tänker på att detta är näst sista natten i min egen säng på jättelänge. Fast jag vet å andra sidan att om typ 3 veckor har jag fått en vardag och ett eget rum. Det tar inte så lång tid innan man anser det vara ens riktiga säng. För det är det ju, iallafall för en tid.

Mitt handbagage kommer vara som ett apotek. Hur mycket tabletter som helst känns det som. Bäst att ha det i handbagaget om de vill kolla vad det är. Massa annat ska också få plats, typ datorn. Tur att jag fick en bra ryggsäck! Annars skulle det aldrig gå.

Än så länge har jag lyckats få ner alla kläder, skor och vissa hygienartiklar i den stora väskan. Den känns full men den väger bara 15 kg. Hem från Kina vägde den 26 kg så det borde finnas mycket packningskapacitet kvar. Det gäller bara att orka pussla.

Jag har lite svårt att bestämma vad som ska med och vad som ska lämnas hemma. Jag hade velat ta med mitt fina Family-halsband som jag fått av Henrik och Sandra men å andra sidan vill jag verkligen inte bli av med det. Jag tror det får stanna hemma. Lycko-Angie får följa med istället :)

Imorgon ska jag packa klart, växla lite pengar, rota fram lite kort (sist hade jag inte med mig några kort alls typ, man lär sig av sina misstag) och köpa det sista. Typ en tandborste.
Jag kommer nog ha en busy day imorgon så jag borde sova snart. Jag hoppas att jag inte drömmer mardröm inatt igen. Nattens dröm var en blandning av massa intryck jag fått de senaste dagarna. Den glömmer vi helst!

Det finns de som lever en mardröm just nu. Även om jag är på andra sidan jorden så finns jag alltid där ändå, you know it!

Over and out, sängen kallar.


Snygg tårta om jag får säga det själv! Det var lite svårt att skriva bara, det kanske syns.


Min lycko-voodoo-Angie som jag fått av Henrik och Sandra. Hon får åka förstaklassigt (handbagaget). :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0