Home is where the heart is

Här händer det grejer! Blogg.se har ändrat och grejat så nu hittar jag ingenting.. Nästan iallafall. Vet inte varför det inte fungerade bra som det var men men.
 
Idag har jag varit leeedig :) Ledig imorgon också! Så idag tog jag och Sara en sväng och kollade in lite mysiga butiker i Löttorp, körde och letade loppisar (och höll inte på att hitta ut till stora vägen igen) och jag gjorde två fynd! En liten keramikkruka och ett gult uppläggningsfat av Gustavsberg :)
 
På lördag ska vi ha personalfest på Lammet och grisen. Sweet, jag har aldrig varit där! Ska bara äta dyrt kött och kämpa mig upp i de 300 kr som man får betala för buffén (lycka till..).
Imorgon hoppas jag på strålande solsken! Jag har gjort det mesta av de tråkiga måstena idag, tvättat och sånt, så jag ska kunna cykla runt och bara njuta imorgon. Det blir nog att titta när Oskarshamnfärjan kommer in som är min vanliga sysselsättning när jag är ledig. Det är ju mysigt i hamnen och jag behöver minst en fast punkt per dag. Kanske äta en glass till det med.. Men då får det fasen bli varmare! Jag tänker inte äta på en fryst grej när det är 16 grader ute. Nu får Nordan ge sig, ge oss lite sydliga vindar!
Midsommarstången på baksidan ligger ner. Den blåste omkull en stormig natt och jag har rest den men gett upp då den bara trillar. Det verkar som att Sture och Rune (gårdskaninerna) gillar när den ligger ner. Vet inte om de äter på den men det ser onekligen ut som det.. Jag vet inte vad det skulle vara isåfall. Blåklint?
 
 
Nu är det Glee på tv, något julavsnitt. Jag saknar julen! Jag kommer go bananas i jul! Pynta överallt och köpa julklappar tills jag inte har några pengar kvar och fortsätta med att göra egna typ! Craazy.
Undra vart man bor vid jul. Hmm. Meeen jag har kommit till insikten att både Stockholm och Malmö blir bra för mig. Kommer jag in i Stockholm, sweet, gör jag inte det så får jag ju bo finare! Haha. Det är helt klart bättre priser på lägenheter i Malmö och man får faktiskt lite för pengarna med. Har redan kollat lite ;)
Hoppas bara jag kommer in någonstans..
 
 
 
 
 
 
Juldagen 2010, Changsha, Kina (vi jobbade julafton så blev inte så mycket firande. Här däremot - WHOW!).
Jag, Charlotte, Silke och Mikkel firade tillsammans i min och tjejernas superkalla lägenhet. De andra killarna åkte iväg över jul så Mikkel blev inbjudna till oss på lite lyxmat och han fixade filmen. :)
Vi åt spaghetti, pannkakor, bröd, ost (från Silkes föräldrar hon mötte upp i Shanghai) och massa onyttigheter! Vi tittade på den där julfilmen, jag tror den heter A Christmas Carol. De gjorde en ny version av den det året iallafall, en klassiker.
Jag Skypade inte ens med Nybro denna helg då det hade varit för jobbigt. Ibland är det lättast att låta bli!
 
 
 
Julafton 2011, Playa Negra, Costa Rica.
Planen var att fira jul med Doris och Mirjam på ett hostel i San José men Daniel (t.h) bjöd med mig att fira med hans familj vid kusten istället och det kunde man ju inte tacka nej till! Julaftonskvällen bestod av charader och massvis med mat. Kul att se hur en annan kultur firar jul. Det var inga traditioner förutom maten som var någon stek. Annars var det inga presenter eller något sånt. På juldagen var det fest precis som i Sverige. Då Daniel inte dricker så skippade jag det med (är ju ändå inte så glad i glaset). Hans bröder blev glada för då blev jag chaffis! Daniel kan köra sådär och Robertos flickvän (gravid och nykter) höll på att lära sig. De blev positivt överraskade hur bra jag körde. Antar att tjejer i CR kör skit eftersom jag inte är något speciellt här hemma precis, haha.
Jag kommer ihåg att jag pratade i telefon med mamma någon gång under helgen.
Annars busade jag mycket med Bebé (Paco Tintín) när pojkarna sprang runt och gjorde volter :)
Besitoooo

Kommentarer
Postat av: Henrik

Hur kunde majstången (midsommarstång, vad heter det???) välta? Vi som slet så hårt. :)

2012-06-28 @ 09:05:22
Postat av: Sara

Den överlevde ju Euphoria så lite ölandska vindar borde vara a piece of cake..

2012-07-04 @ 19:41:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0