Chapter...four?

Nu längtar jag bara mer och mer tills jag får mitt eget hem. Inte för att jag inte trivs hemma men det är väl dags nu. Det är dags att lämna Nybro och ge sig iväg mer permanent än innan. Frågan är ju bara vart det blir. Jag hoppas på Stockholm men man får se. Den 12e juli får man veta vart man kommit in och jag vill, tror och tycker faktiskt att jag borde komma in på mitt förstaval men man ska inte ropa hej än.. Men det är svårt att inte tänka på det när man hoppas så mycket.

Jag har tittat runt på lägenheter och om någon har ett par hundra tusen kronor över så tas de gärna emot. Bostadsrätterna kommer upp en bit över miljonen. Då är det en liten etta vi pratar om. Hyran är å andra sidan lägre (oftast inte över 3000). Om man lyckas få tag på en hyreslägenhet så ligger hyran oftast runt 6000. Att hyra ett rum i någon annans hus/lägenhet kostar ungefär 3-4000 kr i månaden men så vill man kanske inte bo i tre år.
Vart jag än kommer in så blir boendefrågan helt klart intressant.

Det ska bli skönt att komma ifrån Nybro iallafall, jag kan inte påpeka det tillräckligt ofta.
Man märker vissa saker tydligt när man har varit iväg. Jag har ändrats under mina resor och folk hemma har också utvecklats och ändrats.
Baksidan med att vara iväg och resa är att när man kommer hem så har andra utvecklat sina "riktiga" liv medan man själv inte börjat än. Alla har sina liv och rutiner och har liksom inte så mycket tid som innan. Man skaffar sig såklart lite rutiner själv men de är ju bara temporära och därför rätt flexibla medan andra har en fast vardag.
Det ska bli härligt att få en egen vardag, bo i en större stad, vilken det nu än blir, och leva ett fattigt studentliv (kan ju inte bli annat med tanke på bostadspriserna..) :)


Sitter man och tittar på dammsugare på nätet så känns det som ett rätt säkert tecken på att det är dags för ett nytt kapitel i livet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0