Fredag

Tjaa!

I onsdags kom jag tillbaks till SJ och OM jag var aksjuk pa bussen. S h i t. Bussresan ar bara 2,5 h men 2 av dessa ar upp och ner for ett massivt berg. Lagom kul. Hangde ut ur fonstret hela tiden for att se vagen, haha. Det gick bra iallafall och nar jag kom hem hit sa at jag lite, tog en dusch och sen sov jag i tre timmar. Sen somnade jag nar jag tittade pa American Idol vid typ 21.30 och vaknade kl 9 dagen efter. Snacka om att jag var trott!
KAN ha berott pa de tva amerikanska man som valde att sitta precis utanfor sovrumsdorren (det ar en svangdorr med nat dar uppe och dar nere sa man hor allt som om man suttit vid bordet och min sang var precis vid dorren). De gick och la sig vid 2.30 ungefar. Jag brukar inte storas sa mycket men det var varmt och jobbigt med sa det var helt omojligt att sova.

Igar akte damerna till USA sa jag ar ensam med familjen har. Det var jag ju i tva manader nar jag bodde i Cartago sa det ar ingen big deal, bara att man inte ar van vid att vara det. De kommer tillbaks pa mandag sa de ar ju inte borta lange alls. Jag ska hamta dom pa flygplatsen for de vet inte hur de ska ta sig tillbaks till stan (nej, inte med bil. Med buss..) och sen pa kvallen ska vi ut och ata hejdamiddag for mig :)

Igar tog jag ut pengar och jag raknade sa det skulle racka och sa ar jag typ 5 000 colones kort (70 kr). Det suuuger. Ska jag behova ta ut mer nu bara for det? Man far ju en fin avgift varje gang man tar ut pengar..

Annars har jag typ packat det mesta redan. Jag har helt klart for mycket fritid och nar man ser fram emot att aka hem sa kan man liksom inte halla sig fran att packa.. Som det ser ut nu sa ar det ganska lugnt med plats och vaskan vager bara 16 kg. Det kommer defenitivt inte vara vikten som blir problem utan isafall platsen. Den kommer helt klart vara fullpackad nar jag kommer hem for jag har mycket grejer som ar om-det-finns-plats-sa-tar-jag-med-detta-grejer.

Om en vecka fran nu ar jag hemma. Det ar lite dubbelt, ibland kanns det konstigt att jag redan varit borta sa lange och ibland kanns det som jag varit borta i en evighet. Jag ser verkligen fram emot att komma hem men man har lart sig baksidan med att komma hem fran en lang resa.

Varje gang jag pratat med mamma sa har jag glomt fraga om jag fatt tillbaks pengar fran skatten. OM jag behover det.. Phuu.

Take care!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0