Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeej

 
Just nu ligger jag i soffan och känner mig tung. Som typ 300 kg.
Idag har jag läst, handlat, lagat mat, lyssnat på p3dokumentären om Fadime och lipat, pluggat, tränat, ätit, badat och väger nu alltså 300 kg i soffan.
Så äääääre.
I veckan ska jag börja skriva på mitt pm. Tror det blir om rasbiologiska institutet.
 
 
Visste ni för övrigt att dödsstaff för minderåriga i USA avskaffades typ 2005?
Och att Södertälje tar emot fler iranska flyktingar än hela USA?
 
But did you know this about our beautiful country...
Att Adolf Hitler fann grund i vetenskap (mot judar) som tagit fram av Sveriges rasbiologiska institut?- som i femton år drevs av en nazist
 
Att Sverige nekade romer inresa ända fram till 1954? -500 000- 1 000 000 romer mördades i ww2
 
Att Sverige bara släppte in 3000 av de 300 000 judar som var på flykt 1933-1939? - Alltså innan kriget bröt ut och som hade kunnat räddas
Att J-stämpeln i judarnas pass under ww2 var Sveriges förfrågan och idé till att börja med? - Sverige ville ju veta vilka som skulle vända vid gränsen...
Att Sverige byggde ett fort i Ghana för att ha slavar i fångenskap innan de transporterades? - och 85 år efter förbud mot slaveri tjänade Sverige fortfarande pengar på det genom andra länders transit.
Att Linné delade in människor i en biologisk hierarki med, självfallet, de vita högst upp?
Hur fint är Sverige nuuuurå? Antingen sov alla i hela min klass sig igenom historialektionerna i grundskolan eller så är detta något som inte tycks vara relevant att lära ut. Ska vi inte lära oss av vår historia eller hur är det de säger?
Och don't get me started on Svenska staten mot samer, romer och kringresande folk.
 
Nu ska jag sova. Om jag orkar resa mig från soffan. 300 kg är inte lite.
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0