Torsdag mitt i veckan

Tjenare bloggen!
Jag är SÄMST på att uppdatera så cred till de tre trogna som kollar varje dag!
 
Jag har börjat komma till ro här i Sthlm. Jag hittar dit jag behöver... haha
Jag har tbanan typ tre minuters gångavstånd härifrån, ett ICA också så man behöver inte planera handlingen så mycket, yessss!
Fast jag handlar ju inte så mycket iofs. Men imorgon är det fredag så då blir det godis!
 
Jaha det här var ju ett intressant inlägg. Vet inte vad jag kan tillägga.
Det funkar jättebra att bo med Isabelle och Johanna! Fast att gå och lägga sig i tid brukar inte gå så bra för vi fastnar alltid i något samtal. Isabelle och jag började träna förra (förrförra?) veckan på frikis i Skanstull och det är skitskönt att ha kommit igång. Man sitter stilla så mycket när man pluggar så man behöver verkligen träna för att inte få ont i kroppen av stillasittandet.
 
Igår var jag med Bella. Vi gick lite på stan sen drog vi hem till henne, åt scones och tittade på tv. Det var första gången på FYRA VECKOR som jag tittade på tv! GALET! Vi har ingen TV.. Men det ryktas om att Johannas mamma ska köra hit hennes tv. Fast jag har typ vant mig att leva utan tv. Vem trodde det var möjligt? Den blir bra när vi ska titta på film på kvällen, det blir lite tight att sitta tre framför en datorskärm.
 
Skolan funkar med bra även om det varit SKITMYCKET nu i början. Orimligt mycket. Det tar nog ett tag innan man vänjer sig.. Idag satt jag och Diana från klassen och pluggade på studentpalatset. Som misstänkt blev ju plugget sådär effektivt.... Haha men det blir ju gärna så att man snackar istället. Imorgon ska vi träffas typ tio pers från klassen och prata lite om the book from HELL. Jag ska bränna skiten när jag är klar med den. Den är så hemsk att läsa. Tur att vi ska prata om den imorgon kan jag säga, så man snappar upp lite mer.
Vi är en salig blandning i klassen. Mer än hälften har varit iväg någonstans. En tjej har också varit volontär i Costa Rica fast i djungeln! Vi har varit på samma hostel i Puerto Viejo och lite så, skitkul! :) Andra har varit i Tanzania, Indien, Colombia.. You name it!
 
På lördag ska jag till HUNDSTALLEEEEEET :D De har öppet dag och jag har längtat i en månad typ! Mirjam kanske ska följa med om hon hinner. Man vill ju inte gärna gå själv liksom... Annars får jag muta någon att gå med. Eller annars så kanske man lär känna lite nya människor, vem vet :)
 
Jag längtar till lördag!! Jag kommer typ bete mig som en femåring och vilja klappa alla hundar. Men jag har ju inte klappat någon på en månad :( Jag funderade på att fråga en man på tbanan om jag fick klappa hans jättestora och fina schäfer men det var massa folk och det hade varit så pinsamt om han sagt nej.... haha
Jag hoppas jag får hälsa på Nova! Hon är min favorit. Förstår inte att hon inte blivit omplacerad än. Hon är 2 år, kan bo med andra hundar och de säger själva att "Nova är en den lättaste och mest följsamma hunden vi har på stallet, och har man bara verktygen hur man ska hjälpa Nova så kommer den som tar sig an henne få en vän för livet." Hon har lite problem med att hon är osäker men kom igeeen. Det omplaceras hundar som inte tål barn, inte hundar, inte cyklar, inte kan åka bil och massa sånt. Hade jag varit på en annan plats och tid i livet hade alllaaaa fått bo hos mig :) Haha. Och om jag inte bodde här.. Varken Isabelle eller Johanna gillar djur, what the..... Så jag kommer förhoppningsvis inte hem med en hund... Eller?
 

Nova!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0